Szkoła Podstawowa w Niedźwiadzie

Zielona szkoła 2014

Zmęczeni, ale radośni i pełni wrażeń wróciliśmy w piątek ( 06.60.2014r.) do domu. Braliśmy udział w zielonej szkole – pięciodniowym pobycie w Muszynie w Beskidzie Sądeckim..

Nasza piętnastka wspólnie z uczniami ze szkół z Jamna i Wygody zakwaterowana była w pensjonacie „Szczyt”  w Muszynie.

Stąd pojechaliśmy na wycieczkę na Słowację, gdzie zwiedzaliśmy zamek w Starej Lubovni, skansen w Wyżne Rubachy, Biely Dom i krater.

Dużą atrakcją dla nas było pływanie w grotach skalnych w kąpielisku termalnym
w Micsolc Topolica Barlanfurdo na Węgrzech. Są to pięknie oświetlone  ponad 700 m podziemne korytarze. Kąpaliśmy się tam w wodzie o temperaturze 28 – 30 stopni Celsjusza  - doznając niezapomnianych wrażeń.

Kolejnymi punktami programu wycieczki były|: spacer po Krynicy Zdrój, wjazd kolejką na Górę Parkową, wejście na Górę Zamkową .

Być w uzdrowisku i nie skosztować wód ze źródeł -  byłoby to niewybaczalne. Dlatego też odbyła się  degustacja wód zdrojowych, jednakże niechętnie piliśmy wody bezpośrednio ze źródeł. Naszym zdaniem były one mętne, niesmaczne i  brzydko pachniały.
           Zwiedzaniem Krakowa, dawnej stolicy Polski, zakończyła się zielona szkoła.
 Kraków powitał nas upalną pogodą i bardzo dużą liczbą grup wycieczkowych. Gdyby nie baczne oko opiekunek – można by  było się zgubić. Przewodnik oprowadził nas po Starym Mieście, Katedrze, Wawelu. Byliśmy na skwerze pod oknem papieskim. Mieliśmy możliwość wysłuchania hejnału z wieży  oraz byliśmy na otwarciu ołtarza Wita Stwosza.

Z wyjazdu przywiozłam moc wrażeń, najbardziej ekscytującym przeżyciem była kąpiel
w grotach skalnych na Węgrzech.

Stępień

Na długo zapamiętam tę wycieczkę. Zwiedzaliśmy  ciekawe miejsca,  których pewnie
 nie będę już miała okazji drugi raz odwiedzić. Uzdrawiające i przyjemne( bo ciepłe) były kąpiele w grotach skalnych.

Pyśka

Najbardziej podobał  mi się wyjazd na Słowację do zamku w Starej Lubovni. Zafascynowały mnie ptaki drapieżne, miałem możliwość zobaczenia pokazu wytresowanych orłów
i sokołów.

Miki

Wycieczka bardzo mi się podobała, ponieważ zobaczyłam niecodzienne widoki, miło spędziłam czas i poznałam wiele nowych osób. Najciekawsze było zwiedzacie zamku
w Starej Lubovni. Chciałabym pojechać tam jeszcze raz.

Miśka

Ta wycieczka bardzo mi się podobała, ponieważ mogłam dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy o nieznajomych mi rejonach oraz bardzo dobrze się tam bawiłam. Najbardziej pobadało mi się kąpielisko na Węgrzech. Udałabym się tam jeszcze raz.

Sysia

Najbardziej podobał mi się wyjazd na Węgry . Były tam kąpieliska termalne usytuowane
w podziemiach. Podobało mi się też muzeum pszczelarstwa „Barć”, ponieważ lubię pszczoły.

Daruś

Na zielonej szkole podobały mi się kąpiele w basenach termalnych na Węgrzech..
Drugiego dnia wycieczki mieliśmy cudowną dyskotekę.

Miśka

Najbardziej podobały mi się kąpieliska geotermalne, zwiedzanie ruin zamków, uzdrowiska, wspaniała dyskoteka oraz ognisko z kiełbaskami.

Paula

Duże wrażenie wywarły na mnie kąpieliska w naturalnych skałach  na Węgrzech, muzeum pszczelarstwa „Barć” w Kamiannej. Podpatrywaliśmy pracę pszczół, pszczelarzy, próbowaliśmy różnych gatunków miodów.

Janek

Na zielonej szkole najbardziej podobał mi się zamek w Presowie na Słowacji, widok z wieży tego zamku. Niepowtarzalne wrażenie wywarła kąpiel w grotach skalnych na Węgrzech.

Damian

Na Węgrzech było najfajniej, bo były tam baseny. Woda to mój żywioł. Bardzo mi smakowały miody w pszczelarni „Barć”.

Nadia.

Bardzo podobała mi się kąpiel w grotach skalnych na Węgrzech. Jeszcze bardziej podobał mi Się hejnał w Krakowie.

Antek

Najbardziej podobało mi się na Węgrzech. Kąpaliśmy się dwie godziny w grotach skalnych. Po basenie kupiliśmy lody za forinty.